Ilekroć musisz zmienić oponę lub naprawić okładziny hamulcowe, lub łożyska w przyczepie o dużej ładowności, możesz polegać na kobyłce samochodowej. Podnosi oś przyczepy szybciej niż jakikolwiek konwencjonalny system.

Kobyłka - zastosowanie

Kobyłka to najbezpieczniejsze urządzenie podnoszące dostępne obecnie na rynku. W pozycji pionowej jest bezpiecznym urządzeniem do ustawiania, podtrzymywania lub blokowania osi. Umieszczenie kubka o pięć stopni nad górnym martwym punktem zapewnia, że nie może dojść do toczenia się samochodu do przodu bez użycia znacznej siły. W przypadku konieczności wymiany opony na pochyłej powierzchni, przed kobyłką można również umieścić klin, a pasek można wykorzystać do bezpiecznego zablokowania kobyłki w pozycji pionowej. Podnośniki kozłowe są testowane przy bezpiecznym obciążeniu roboczym 30 ton. Takie urządzenia zostały przetestowane w błocie, na drogach gruntowych, brukowanych i asfaltowych. Podobnie jak w przypadku każdego urządzenia podnoszącego lub stojącego, należy oznaczyć równą i twardą powierzchnię w celu podniesienia i podparcia osi. Podnośniki kozłowe są zbudowane ze stali miękkiej. Osie przyczep są zbudowane z twardszej stali.

Dlaczego trójkąt?

Trójkąty są najsilniejszym ze wszystkich kształtów geometrycznych ze względu na ich nieodłączne cechy strukturalne. Narożniki trójkąta nie mogą się zmieniać bez towarzyszącej im zmiany długości nóg. Triangulacja maksymalizuje wytrzymałość użytych materiałów. Kobyłka wykorzystują to działanie, aby zachować integralność strukturalną podnośnika. W tym przypadku krawędzie (boki) trójkąta zachowują jego kształt strukturalny, ponieważ pomiędzy trzema bokami znajduje się metal. Za pomocą kobyłki możesz założyć koło zapasowe i sprawdzić pojazd pod kątem usterek, a nawet wykonać niektóre rodzaje napraw bez kontaktowania się z serwisem.

Rodzaje

Mechaniczne podnośniki są najwygodniejsze i mogą być stosowane indywidualnie, poza warsztatem - jednak większość z tych podnośników podnosi tylko samochody o masie do 1,5 t. Dodatkowo, aby podnieść samochód, trzeba będzie włożyć duży wysiłek fizyczny. Podnośniki hydrauliczne są większe i droższe, mogą z łatwością podnieść ciężki SUV, a nie wymagają dużego wysiłku fizycznego. Mają też wady - przede wszystkim potrzeba dużej wysokości startowej, co stwarza problemy przy próbie podnoszenia samochodów o niskim prześwicie. Po drugie, urządzenie hydrauliczne wymaga do działania twardej i równej powierzchni. Dlatego częściej kupowane są do garaży, warsztatów i serwisów samochodowych. Modele pneumatyczne pracują przy użyciu sprężonego powietrza. Pozwala to kierowcy lub mechanikowi samochodowemu nie podejmować żadnego wysiłku, ale zwiększa zarówno rozmiar, jak i cenę urządzenia.

Ze względu na cechy konstrukcyjne gniazda można podzielić na kilka typów:

• Stojak. Podnośnik zębatkowy ma wiele zalet - podnosi samochód o dużej masie i zapewnia maksymalną wysokość podnoszenia urządzeń mechanicznych. Często używany w warsztatach samochodowych.

• Śruba („romb”). Taki podnośnik mechaniczny został wybrany ze względu na niewielką wagę. Jedna z najlepszych opcji jeśli chodzi na przykład o wymianę przebitego koła. Wśród minusów - niska wydajność i wrażliwość na powierzchnie. Do plusów należy cena.

• Butelkowane. Kształtem przypomina butelkę, charakteryzujący się zwiększoną stabilnością i nośnością. Jednak ze względu na cechy konstrukcyjne może być stosowany tylko do samochodów z dużym prześwitem - crossoverów i SUV-ów. W zależności od napędu (mechanicznego, hydraulicznego lub pneumatycznego) cena podnośnika może wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych.