Czy nadszedł czas na wymianę hamulców w Twoim Citroënie?

01 sierpnia 2017, 14:06 citroen hamulce

Autobutler przeprowadził kontrolę cen na prace wykonane na hamulcach. Wynik pokazał, że można zaoszczędzić do 31% na rachunku za warsztat, jeśli wyśle się zlecenie do przetargu między kilkoma różnymi warsztatami

.

Dzięki Autobutler możesz uzyskać oferty na wymianę hamulców w swoim Citroënie

.

Obliczyliśmy średnią cenę za wymianę hamulców w Citroënie

we wszystkich warsztatach zrzeszonych w Autobutler:
Cena średnia Min - max
£ 265 £ 133 - £ 477 Uzyskaj ofertę

Ceny opierają się na wszystkich ofertach przesłanych za pośrednictwem autobutler.pl i mogą zawierać błędy lub się różnić. Prosimy o utworzenie zlecenia, jeśli chcą Państwo otrzymać szczegółową ofertę dla swojego samochodu.

Należy pamiętać, że ta cena obejmuje wszystkie przesłane oferty do wszystkich modeli Citroëna

, więc cena może się różnić od ofert, które otrzymasz.

W serwisie Autobutler wszystkie warsztaty dostarczają szczegółowy opis zakresu zlecenia. Dzięki temu możesz mieć pewność, że nie będziesz zaskoczony, gdy otrzymasz rachunek z warsztatu.

Zarezerwuj pracę hamulców - Citroën

Dlaczego hamulce piszczą?

Jeśli podczas hamowania hamulce Twojego Citroëna wydają piskliwy dźwięk, to znak, że klocki hamulcowe są zużyte i należy je wymienić

.

Wiele samochodów posiada również wskaźnik zużycia hamulców, który zapala się na desce rozdzielczej, gdy należy je wymienić lub gdy zaczynają piszczeć podczas hamowania.

Jednak piszczące hamulce niekoniecznie są oznaką, że są one zużyte. Hamulce mogą również piszczeć lub piszczeć trochę, ponieważ samochód był nieruchomy i trochę rdzy utworzyło się na tarczach.

Jeśli na klockach lub tarczach jest powierzchniowa rdza, zostanie ona starta przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulca.

Trzecim wyjaśnieniem, dlaczego hamulce piszczą, jest to, że oryginalne klocki hamulcowe mogą być wykonane z materiału, który w niektórych przypadkach może lekko piszczeć podczas hamowania.

Często hałas znika, gdy hamulce są trochę używane, ale niestety może się również zdarzyć, że jako właściciel samochodu musisz żyć z irytującym piszczącym dźwiękiem przez dłuższy czas, a może nawet do następnej wymiany hamul

ców.

Jeśli piszczący dźwięk pojawi się nagle, zaleca się wizytę w warsztacie

samochodowym i sprawdzenie hamulców.

W niektórych przypadkach piszczący dźwięk jest po prostu spowodowane tym, że brud zgromadził się w układzie hamulcowym, a czyszczenie, smarowanie i regulacja może być wystarczająca, aby można było kontynuować jazdę bez piszczącego dźwięku.

Hamulce - zleć kontrolę w warsztacie

Przy każdym przeglądzie technicznym Twojego Citroëna

mechanik przeprowadza kontrolę wzrokową hamulców. Jest to jednak tylko kontrola wzrokowa, mająca na celu sprawdzenie stopnia zużycia hamulców od ostatniego przeglądu.

Porównując to z reakcją samochodu podczas hamowania, mechanik może szybko stwierdzić, czy hamulce wymagają wymiany.

Ponieważ jest to tylko kontrola wzrokowa, ważne jest, abyś był świadomy, czy układ hamulcowy samochodu nie reaguje nagle inaczej niż zwykle.

Upewnij się, że bezpieczeństwo jest w porządku

Wielu kierowców jeździ z hamulcami, które nie działają w 100% tak jak powinny, a bardzo niewielu zdaje sobie sprawę, że zużyte hamulce i brak płynu hamulcowego mogą być niebezpieczną kombinacją.

Układ hamulcowy, który nie jest w 100% skuteczny oznacza, że samochód ma dłuższą drogę hamowania, a hamulec może zawieść podczas hamowania awaryjnego.

Często okazuje się to dopiero wtedy, gdy wszystko idzie nie tak. Hamulce nie piszczą, a samo hamowanie przy normalnej prędkości nie wydaje się niepokojące.

Przynajmniej raz w roku należy przeprowadzić przegląd hamulców w swoim Citroënie

. Umiejscowienie hamulców sprawia, że są one bardzo podatne na brud, śnieg i sól drogową, a pogoda w Wielkiej Brytanii jest zazwyczaj trudna dla układu hamulcowego samochodu.

Starsze pojazdy powinny być oczywiście kontrolowane częściej niż fabrycznie nowe modele.

Książka pracy hamulców - Citroën

Zapytaj swojego mechanika o radę

Poproś mechanika o sprawdzenie grubości klocków, czy na klockach lub tarczach nie ma rdzy i czy w układzie hamulcowym nie brakuje płynu hamulcowego. Jeśli w układzie brakuje dużej ilości płynu, mechanik powinien również sprawdzić, czy nigdzie nie ma wycieków.

Wreszcie, mechanik powinien również sprawdzić zacisk hamulcowy i upewnić się, że gumowa osłona, która chroni tłoczek przed dostaniem się brudu i wody, jest całkowicie szczelna i nie jest pęknięta.

Jeśli gumowy kapturek nie jest uszczelniony, a brud przedostaje się do systemu, istnieje ryzyko, że hamulce nie zostaną zwolnione prawidłowo, a zatem zaczną się zawieszać i zużywać nierównomiernie.

Hamulce w Twoim Citroënie - 5 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć

- Podczas regularnego hamowania samochód kołysze się do przodu i do tyłu. Jest to znak, że klocki hamulcowe są nierównomiernie zużyte.

- Hamulce hałasują podczas skręcania. Sugeruje to, że zacisk hamulcowy nie leży idealnie w stosunku do tarczy hamulcowej.

- Hamulce są zużyte, gdy trzeba mocniej niż zwykle nacisnąć pedał hamulca, aby uzyskać ten sam efekt i w ogóle aktywować hamulce.

- Jeśli można wcisnąć pedał hamulca do końca, to prawdopodobnie dlatego, że układ potrzebuje płynu hamulcowego.

- Jeśli w płynie hamulcowym znajduje się kondensacja, skuteczność działania płynu hamulcowego jest ograniczona, a samochód hamuje słabiej niż normalnie. Może to mieć poważne konsekwencje podczas hamowania awaryjnego.

Praca hamulców książkowych - Citroën