BMW K-100 Cafe Racer

BMW K-100 Cafe Racer, uniwersalny licznik i wyświetlanie biegów – to dość specyficzne wyzwanie.

W BMW K-100 wyświetlacz biegów oparty jest o stany logiczne przełącznika – ot taki Bawarski wynalazek, dość ściśle powiązany z oryginalnym licznikiem. Jednak gdy ta bejca trafiła do Motojamy, była bez oryginalnych zegarów a zatem i pozbawiona wyświetlacza biegów. Właściciel tego motocykla, wymyślił sobie dość popularny na naszym rynku uniwersalny chinolowy wyświetlacz do motocykla. OK idąc za ideą że wszystko da się zrobić, podjąłem i to wyzwanie.

Problemy z poprawnym odczytem obrotów – notabene dość znane – w tym motocyklu też zostały rozwiązane poprzez dobór poprawnych wartości i zrobienie filtra HP na przewodach licznika. Filtr ten stabilizuje odczyt/pomiar z układu elektrycznego BMW K-100 z czym sam licznik sobie nie radził. Walka była nie równa ale zwycięstwo moje. Gdy cała reszta już została ogarnięta w motocyklu przyszedł czas na wyświetlanie biegów – no i się zaczęło. Tu wydatna i nieoceniona pomoc przyjaciela domu i powstał układ który tłumaczy z sygnały z Germańskiego zapewne na Kantoński. Efekt pracy i projektu możecie obejrzeć poniżej.

 

Teraz wszystko działa jak należy.

Przebudowa układu wydechowego

Stary oryginalny układ wydechowy już swoje przeżył. Jak widać popękany, pierdzący i cały skorodowany, w środku grzechotka. Nie mówiąc już nic na temat spójności całości wyglądu, oraz jego wpasowania w styl CafeRacer tego motocykla – po prostu pasował tu jak świni garnitur (pomijamy polityków). Chciał nie chciał trzeba było coś z tym zrobić, więc tłumik zrobiony od zera, wg. własnego projektu. Kolektory skrócone i przeprofilowane, sam tłumik nowy krótki z przelotem 44mm, średnica zew 101mm a długość to zaledwie 280mm !

BMW-K100 CR wydech
bmw k100-06
« 1 z 36 »

Brzmienie nowego układu wydechowego oceńcie sami czy Wam się podoba czy nie. Nie jest głośno, jest za to bardzo przyjemne, nisko basowe i złowrogie – taki jak ma być docelowo motocykl.