Czy samochody z dużym przebiegiem mogą przejechać od 100 000 mil na liczniku do 200 000 mil? Nie jest to niemożliwe: nowoczesne samochody są o wiele bardziej niezawodne i lepiej zbudowane niż w czasach, gdy przejechanie 50 000 mil oznaczało konieczność zakupu nowego pojazdu.

Dzięki tym czterem podstawowym wskazówkom dotyczącym konserwacji, Ty również możesz zobaczyć, jak Twój samochód wkracza do klubu 200 000 mil.

1. Wymieniaj olej na czas, za każdym razem

Każdy pojazd ma swój własny interwał wymiany oleju, który jest zazwyczaj opisany w instrukcji obsługi. Jednym z kluczy do utrzymania samochodów z dużym przebiegiem na drodze jest upewnienie się, że nie spóźnisz się z kolejną wymianą oleju. Powinieneś dążyć do odwiedzenia warsztatu w ciągu około stu mil od przewidywanego okresu wymiany lub, jeśli nie jeździsz zbyt często, wymieniać olej co sześć miesięcy. Pomaga to utrzymać silnik w dobrym stanie, a także usuwa zanieczyszczenia, które gromadzą się w oleju w miarę zużywania się pakietu dodatków. Na koniec, zawsze używaj oleju o klasie zalecanej przez producenta.

2. Sprawdzaj płyny

Wymiana oleju jest ważna, ale należy również regularnie sprawdzać, czy płyny w silniku nadal spełniają swoje zadanie. Co dwa tygodnie powinieneś sprawdzać poziom oleju, a jeśli jest niski, dolewaj go do silnika (z kanistra, który powinieneś nosić w bagażniku). Raz w miesiącu warto też sprawdzić poziom płynu chłodzącego w chłodnicy, a także sprawdzić ilość powietrza w oponach i uzupełnić zbiornik płynu do szyb.

przebieg

3. Coroczne przeglądy to konieczność

Zazwyczaj lista elementów, które należy wymienić w samochodach o dużym przebiegu obejmuje tuleje zawieszenia, przewody chłodnicy, paski silnika, zaciski hamulcowe, tłumiki (w zależności od klimatu), a czasem pompy wody. Badania, które części konkretnego samochodu są znane do awarii w czasie może zachować jesteś przygotowany na nieuniknione - i corocznej kontroli, gdzie mechanik sprawdza punkty zużycia na swoim pojeździe będzie upewnić się, że nigdy nie jest niespodzianką, gdy nie trzeba trochę konserwacji zapobiegawczej.

4. Nie ignoruj pozornie drobnych problemów

Przednie opony zaczynają drgać? Samochód ściąga na jedną lub drugą stronę? Dziwny hałas dobiegający od spodu pojazdu? Codziennie rano na podjeździe pojawia się mała kałuża płynu? Nie ignoruj tego - jak najszybciej oddaj samochód do zbadania przez zaufanego mechanika. Małe problemy mogą przerodzić się w większe w miarę dalszej jazdy, zwłaszcza w przypadku starszych samochodów, których podzespoły nie są już w wystawowym stanie.